WP7 IN THE WILD

Windows Phone 7 Blog

poniedziałek, 27 czerwca 2011

Co dalej?

Można powiedzieć, że wstęp mamy już za sobą, teraz troszeczkę konkretów. Formę tego bloga układałem sobie już wielokrotnie w myślach, bo miałem milion wizji na to, jak ma wyglądać, jako, że nigdy nie miałem do czynienia z podobną formą obrazowania pomysłów. Generalnie, większość ficzersów mamy już pokryte, a blogi mają to do siebie, że są jak gazeta, trzeba je co jakiś czas aktualizować nowym wpisem - co więc będzie można znaleźć na wp7inthewild?

Najważniejsze - moje przygody z WP7, jak sprawdza się w codziennym użytku, tips & tricks, ciekawe scenariusze i pomysły wykorzystania jego możliwości, a także poświęcę część postów na opisy przydatnych i wartych uwagi aplikacji.

W niedalekiej przyszłości, będę się starał skupić na premierze drugiego, ale tym razem bardzo dużego update'u dla Windows Phone, czyli Mango, ale o tym w pobliżu premiery. (zdradzę tylko, że miałem już okazję obejrzeć na żywo nowe możliwości)


Nie zapomnę również o hardware i nowościach dotyczących telefonów z typowo sprzętowej strony.

Przy okazji, co tydzień będę zamieszczał krótki roundup najważniejszych newsów ze świata WP7, a także polecał ciekawe strony o tej tematyce.

Do tego wszystkiego, gorąco zapraszam do komentowania wpisów. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie pytania, ale od razu zaznaczam, że jestem wielkim przeciwnikiem tzw. hejterstwa, nie będzie ono tutaj mile widziane. (konstruktywna polemika to zupełnie co innego)

Stay tuned!

9 komentarzy:

  1. Świetny blog. Trafiłem tu wczoraj w nocy i od razu przeczytałem wszystkie teksty. Dodałem go też do czytnika RSS, żeby następnych wpisów nie przegapić.

    Sam zastanawiam się nad zakupem telefonu z WP7 i interesują mnie problemy polskiego użytkownika. Było o tym, że dostęp do Marketplace wymaga zmiany lokalizacji konta Live. Nie ma przy tym problemów z zakupami programów czy muzyki za pomocą polskiej karty? Nic się nie stanie z naszymi zakupami, jeśli zmienimy lokalizację, np. kiedy już wejdzie Mango?

    Jak wygląda sprawa z Bing w Polsce? Gdzieś wyczytałem, że usługi Local i Traffic nie działają poza USA. Czy działają klikalne adresy i numery telefonów?

    Ostatnia, ale chyba najważniejsza sprawa, czyli polska klawiatura. Oficjalnie jeszcze jej nie ma, ale jest chyba jakaś aplikacja w Marketplace i klawiatura z xda-developers. Czy jesteś w stanie coś o tym napisać i może polecić jakieś rozwiązanie?

    Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem, jeżeli chcemy uzyskać dostęp do Marketplace (na chwilę obecną, Mango to zmieni) trzeba ustawić region w Windows Live ID np. na USA albo Wielką Brytanię. Z zakupami nie ma najmniejszych problemów tylko należy zwrócić uwagę, jakiej karty chcemy użyć. Tak jak wszystkie tego typu sklepy, Marketplace akceptuje karty z napisem "Electronic use only" i karty kredytowe. Z naszymi zakupami nic nie ma prawa się stać, ponieważ wszystko, co nabyliśmy online (tak samo numery telefonów itp.) jest przypisane do naszego konta w Windows Live, zarówno muzyka jak i aplikacje, więc kiedy np. będziemy zmuszeni przywrócić telefon do ustawień fabrycznych, Zune przywróci wszystko praktycznie tak jak było przed restore'm.

    Jeśli chodzi o Binga, z jego pełnych możliwości można aktualnie skorzystać tylko i wyłącznie w USA.

    Co do klawiatury, jest aplikacja nazywająca się po prostu "Polish Keyboard". Teraz parę słów o tym, jak sytuacja będzie wyglądała przy Mango: po krótce - pełna lokalizacja nie będzie niestety możliwa w telefonach zakupionych przed premierą. Update doda nam wszystkie polskie znaki do klawiatury. W pełni przetłumaczony soft będziemy mogli uświadczyć dopiero w nowych handsetach.

    Na koniec, mówiąc szczerze, mogę się założyć, że nie pożałujesz zakupu WP7, nawet teraz. Sam byłem strasznie sceptycznie nastawiony, ale po pierwszej styczności i możliwości wypróbowania tego systemu, nie zastanawiałem się ani chwili, bo na prawdę robi wrażenie. Wybór urządzeń na chwilę obecną jest zadowalający: Play oferuje HTC HD7 (którego obecnie używam) oraz LG Swift 7 (bardzo przystępna cena), a w T-Mobile i Orange są dostępne HTC Mozart, z najlepszym z rodziny WP7 aparatem. Na allegro można uświadczyć jeszcze oczywiście resztę handsetów HTC, bardzo ciekawego Dell'a - Venue Pro oraz Samsunga Omnię 2. Jest z czego wybierać. Co więcej, interesująca promocja - LG Swifta 7 można w wakacje nabyć w super cenie:

    http://wp7.com.pl/1792/letnia-promocja-na-telefony-lg-swift-7-dla-czytelnikow-wp7-com-pl/

    W razie jakichkolwiek wątpliwości, służę pomocą.

    Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin

    OdpowiedzUsuń
  3. co znaczy "hejterstwa", możesz wyjaśnić?

    czy to jest oficjalny blog Microfostu nt WP7? bo widze ze reklamują to na swoim oficjalnym profilu na facebooku

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozwól, że przybliżę Ci tego typu postawę za pomocą przykładu. Zaczęły się nam wakacje. Pewien sfrustrowany szesnastolatek ma jeszcze długi miesiąc przed sobą, bo na obóz wyjeżdża w sierpniu. Trafia na jakąś stronę, załózmy, że nawet wp7inthewild i postanawia wdać się z kimś w kłótnie, argumentując przeważnie, że WP7 śmierdzi, jego wymyślony iPhone jest dużo lepszy i generalnie każdy wdający się z nim w polemikę jest umysłowo upośledzony.

    Mam nadzieję, że wystarczająco malowniczo ;)

    Jeśli chodzi o blog, nie, nie jest oficjalny. Można powiedzieć, że "zaprzyjaźniony".

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś w UK czy Polsce? Próbowałem użyć 3 różnych kart Visa (zarówno w UK jak i US) i za chiny ludowe nie mogę zmusić Zune do ich rozpoznania. Karty zarejestrowane są na Polskę - visa electron, visa gold i e-visa (czyli taka do zakupów internetowych). "Error. Please try again soon" - od grudnia ten sam komunikat, więc to raczej nie jest błąd tymczasowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odnośnie powyższego, dodaj do tego kartę electron z innego banku + master carda z jeszcze innego banku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest na to prosty sposób: na swoim telefonie wejdź w marketplace i spróbuj coś kupić. Aplikacja powie Ci, że nie masz jeszcze aktywnej karty kredytowej i czy chciałbyś jakąś dodać. Wypełniasz tam formularz i powinna przejść - do tej pory zadziałało mi to za każdym razem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wchodzę w Zune, marketplace - utwór, dodaj kartę, odpala się przeglądarka buy.live.com, karta faktycznie przechodzi, tyle, że później nie jest dopisana do mojego konta - wraca mi do tego albumu który chciałem kupić, kiedy klikam kup ponownie mówi, że konto nie ma przypisanej karty. Ponownie klikam więc na dodaj kartę wpisuję kartę, na co Zune odpowiada, że ta karta jest już dopisana do konta. Wpisuję inną, sytuacja się powtarza. Może to przez to, że mam konto na US..

    OdpowiedzUsuń
  9. Wycofuję powyższe. Walczyłem z tym jak lew, teraz zalogowałem się po prostu przez WWW, wpisałem numer karty i mnie przepuściło bez żadnego problemu - zp już działa. Heh ;) Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń